Coretan Kembara

Kemana perginya umat islam yang lain. Hanya lantang berkata-kata atau sekadar menjulang kain rentang? Apakah hanya sekadar mengutuk serangan penganas-penganas laknatullah ia bisa mendatangkan apa-apa kesan kepada mereka?

Oh Allah bantulah kami, pejuang-pejuang-Mu dalam mendaulatkan kembali kalimah Laillahailallah di bumi palestin dan seantero alam semesta..

|Amman, Jordan: 1139 AM|

2 comments:

ibnuyassir said...

Wahai para pemimpin yang ada bala tentera dilaut, diudara, dan di darat

”Perangilah mereka [YAHUDI], nescaya Allah akan menyeksa mereka dengan (perantaraan) tangan kamu, dan Allah akan menghinakan mereka serta menolong kamu menewaskan mereka, dan Dia akan memuaskan hati orang-orang yang beriman”. [Surah At-Taubah (9) : 14].

afif said...

Inilah yang menjadi penyakit dalam kepimpinan sekarang.....

Mereka lebih mementingkan hubungan diplomatik sedangkan "rakan" mereka itu sedang memijak kepala mereka dan menindas saudara2 mereka.

Cukup terkilan apabila seluruh pemimpin islam sekadar menghantar memorandum bantahan. Mereka seharusnya menghantar bala tentera untuk membantu saudara mereka yang berada dalam penindasan musuh tersebut. Inilah yang harus kita kaji semula dalam sistem kepimpinan negara masing2. Jika terus-terusan begini maka kita akan tergolong sama sperti mereka. Menghalalkan penindasan serta keganasan. Lupakanlah propaganda bahawa "perang membawa kehancuran". Hakikatnya memang perang membawa kehancuran tetapi disebalik kehancuran pasti ada hikmah yang tersembunyi. Wallahualam.........

Related Posts with Thumbnails