Konspirasi Dunia - Pope Roman Peter II, Cantus, Benedictine Order Bhg. 4

Sambungan episod saya dan bishop.

Jiran: PERANGAI ORANG-ORANG ISLAM SUNGGUH MELUCUKAN. APAKAH HATI MEREKA SEMUA SUDAH BUTA. ADAKAH KAMI PERLU MENCEDERAKAN SEBELAH MATA KAMI SENDIRI SUPAYA MEREKA BERKATA “ RUPA-RUPANYA INILAH ORANG YG DITUNGGU-TUNGGU”(AL MASIH DAJAL).PADAHAL KAMI SUDAH SINGGAH DI KUIL SULAIMAN, SEKEJAP LAGI KAMI AKAN KE TENGAH-TENGAH BUMI.

KEBODOHAN ORANG ISLAM SANGAT MENGKAGUMKAN, SEBELUM INI PAUS BENEDICT XVI PERNAH DATANG KE SINI, MENYAMBUT HARI JADINYA YANG KE-81. YA IA DISAMBUT DI ‘GROUND ZERO’ RAMAI ORANG DATANG KERANA MEREKA SAYANG KEPADA PAUS.

Aku: Jika saya tidak silap itukan bekas tapak world trade centre (WTC) yang runtuh. Kenapa disambut disitu pula?

Jiran: SEBELUM ROMBONGAN VATICAN TERBANG KE SINI. PAUS ADA BERGURAU DENGAN SEORANG MONSIGNOR, DIA BERKATA “SAKSIKANLAH SELURUH DUNIA, ORANG-ORANG ISLAM AKAN MELIHAT SAYA BERBAHAGIA DI MANA TEMPAT ITU TELAH MEMBERI IZIN UNTUK PELURU DIHADIAHKAN KEPADA MEREKA”

“SANGAT MERBAHAYA TUAN DATANG KE SANA. MAHU SAYA HANTAR SEMUA ‘CANTUS’ UNTUK MELINDUNGI TUAN?”, KATA MONSIGNOR.

PAUS PUN BERKATA “BIARKAN ‘CANTUS’ TIDUR SEPUAS-PUASNYA. KEMUDIAN KITA AKAN KEJUTKAN ‘CANTUS’ BILA MUHAMMAD s.a.w DATANG NANTI”

PAUS PULA BERKATA KEPADA MONSIGNOR “TIDAK ADA APA YANG PERLU DIRISAUKAN SELAGI, SAYA TIDAK MENCEDERAKAN SEBELAH MATA SAYA. BUKANKAH SAYA MENYAMBUT HARI JADI SAJA?”

SAYA SUNGGUH HAIRAN, BILA KAMI KATA “PAUS MENYAMBUT HARIJADI”. MAKA ORANG-ORANG ISLAM PUN AKAN KATA “DIA HANYA MENYAMBUT HARI JADI SAHAJA. BUKAN ADA APA-APA PUN”

RUPA-RUPANYA ORANG ISLAM LEBIH BODOH DARI JANGKAAN KAMI. KEBODOHAN MEREKA MENGATASI USAHA KAMI UNTUK MEMPERBODOHKAN MEREKA AMATMENAKJUBKAN

(Kata-kata jiranku telah membangkitkan amarah, tanpa berlapik mudah sahaja mencemuh orang islam dengan kata-kata yang kurang sopan. Jika diikutkan rasa mahu sahaja diajar jiranku ini cara untuk beradap tetapi bak kata pepatah melayu” turutkan hati mati, turutkan rasa binasa, moga Dia memberikan daku kesebaran yang tinggi dalam merungkai rahsia mereka)

Aku: Pakcik apa itu ‘CANTUS’? . Agak janggal kedengaran bunyinya.

Jiran ; CANTUS ADALAH WARISAN ‘KNIGHT TEMPLAR’. SUATU AMANAH YANG KAMI BERIKAN KEPADA MEREKA KERANA KETAATAN MEREKA KEPADA PADERI, BISHOP, KARDINAL DAN SEMUA PEMIMPIN-PEMIMPIN ROMAN KATOLIK.

KAMI BERIKAN SUATU KUASA KEPADA MEREKA, KUASA YANG MELIPUTI SEMUA PENJURU DUNIA. MEREKA AKAN PERGI KEMANA SAHAJA TANPA BANYAK BERTANYA KEPADA PAUS MENGENAI ARAHAN YANG DIBERI.

SELEPAS PENJAJAHAN EROPAH KE ATAS DUNIA,DENGAN IZIN KAMI. KNIGHT TEMPLAR TELAH MENYERAHKAN WARISAN INI KEPADA KAMU. BUKAN KEPADA ORANG ISLAM SAHAJA, MALAH KEPADA SEMUA BANGSA DAN AGAMA DI DALAM DUNIA INI.

Aku: Pakcik saya kurang jelas akan penyataan pakcik yang ini, mengapa pula selepas kemerdekaan kami perlu memikul warisan knight templar bukankah Kerajaan sesebuah negara dimiliki oleh rakyat mereka sendiri selepas kemedekaan.

Jiran: DI TANAH AIR KAMU DAHULU, DATUK-DATUK KAMU TIDAK SEDAR PUN BAHAWA MEREKA TELAH BEKERJA UNTUK KNIGHT TEMPLAR. NYAWA MEREKA TELAH KAMI GUNAKAN UNTUK MEMBUNUH KOMUNIS. BEGITU JUGA DISEBELAH PIHAK KOMUNIS, KNIGHT TEMPLAR TELAH MENGGUNAKAN KOMUNIS UNTUK MEMBUNUH KAMU. KEDUA-DUANYA MATI. KNIGHT TEMPLAR BENAR-BENAR ANAK DIDIKAN KAMI.

DATUK-DATUK KAMU ITU SEBENARNYA MATI SIA-SIA. MEREKA SEMUA AKAN MASUK NERAKA, MATI SYAHID KONON-KONONNYA.

Aku: Penyataan pakcik semakin melucukan dan mencuit hati bagaimana mereka yang berjuang kerana tanah air di peralatkan oleh knight templar. Pakcik jika hanya bercakap kosong tanpa fakta yang nyata saya nasihatkan pakcik diamkan diri sahaja. Tetapi jika benar tunjukan bukti-bukti yang jelas dan nyata?

Jiran: SEKARANG INI MEREKA MENJALANKAN TANGGUNGJAWAB DAN PERANAN DENGAN PERASAAN BANGGA, MALAH RAMAI ORANG MUDA BERCITA-CITA UNTUK MENYERTAINYA, MEREKA SUDAH MENGANGGAP IA SEBAGAI ‘KERJAYA’. MEREKA BENAR-BENAR MENYAYANGI KERJAYA ITU DAN KAMI TELAH MEMBERIKAN PAKAIAN YANG INDAH-INDAH KEPADA MEREKA. TERNYATA MEREKA BENAR-BENAR SUKAKAN PAKAIAN ITU MALAH BEREBUT-REBUT UNTUK MEMAKAINYA. ORANG-ORANG YANG MEREKA LINDUNGI MEMANDANG MEREKA SEBAGAI WIRA. HAKIKATNYA MEREKA SENDIRI TIDAK TAHU APA YANG MEREKA LAKUKAN, DENGAN SIAPA SEBENARNYA MEREKA BERKHIDMAT.

Aku: Maksud pakcik? Cara pemakaian, pakaian apa yang mereka pakai?, sampai dia orang sendiri tidak tahu untuk siapa mereka bekerja?

Jiran: MEREKA MEMAKAI SIMBOL WARISAN KNIGHT TEMPLAR PADA PAKAIAN MEREKA, DI BAHU DAN LENGAN TANGAN MEREKA TERDAPAT PINGAT YANG MENUNJUKKAN MEREKA TELAH DIKTIRAF AKAN MENJALANKAN FUNGSI-FUNGSI YANG KAMI KEHENDAKI, SAYANGNYA SEHINGGA SAAT INI MEREKA TETAP TIDAK MENYEDARINYA.

PANGKAT ITU KELIHATAN SEPERTI HURUF ‘V’. ITULAH SIMBOL “CANTUS”. WARISAN KNIGHT TEMPLAR.

SEMUA ITU ADALAH SEKADAR PERMULAAN SAHAJA SEBELUM KAMU MENJADI ORANG YANG LEBIH BODOH LAGI APABILA MENERIMA PINGAT YANG LEBIH BESAR.

Aku: Huruf ‘V’ pada bahu dan lengan?. BUKANKAH IA PUNYA PERKAITAN PADA ANGKATAN TENTERA, POLIS, ANGGOTA KESELAMATAN DAN BADAN-BADAN BERUNIFORM YANG LAIN?

Jiran: BENAR, MAKA SAKSIKANLAH BAHAWA SEMUA ANGKATAN TENTERA DISELURUH DUNIA ADALAH MILIK GEREJA. TIDAK KIRA NEGAPA APA YANG KAMU TINGGAL SEKALIPUN! KAMU SEMUA SEDANG BERKHIDMAT UNTUK PAUS.

Aku: BUKAN KE SETIAP NEGARA DI DUNIA INI MEMILIKI KETENTERAAN MASING-MASING?. APAKAH ERTINYA PERANG YANG BERLAKU DISERATA DUNIA, APAKAH ERTINYA SEMUA INI. WALHAL PAKCIK MENYATAKAN BAHAWA MEREKA SEMUA ITU ADALAH MILIK GEREJA.

Jiran: BUKA MATA KAMU SELUAS YANG MUNGKIN DAN LIHAT DENGAN JELAS SEGALA YANG BERLAKU DI DUNIA. SEMUA TENTERA DI DUNIA INI TIDAK KIRA NEGARA KUASA BESAR SEPERTI BRITISH, AMERIKA, PERANCIS, CHINA, INDIA, JEPUN, IRAN DAN NEGARA KECIL SEPERTI KAMPUNG KAMU,MALAYSIA. APAKAH PERSAMAAN PADA MEREKA SEMUA?

(Aku termenung seketika mencari – cari persamaan pada mereka semua)

Jiran: BIAR PAKCIK JAWAB SOALAN YANG PAKCIK AJUKAN SENDIRI. SEMUA MEREKA MEMAKAI PAKAIAN DAN PINGAT-PINGAT YANG SAMA. BETUL?

DAN MENGAPA MEREKA SEMUA TIDAK MEMAKAI PAKAIAN MENGIKUT BUDAYA DAN AGAMA MASING2?

PAUS BERKUASA UNTUK MENGGUNAKAN SESIAPA SAHAJA DI ANTARA MEREKA UNTUK DIKORBANKAN.

(Ya,aku ingat persamaan jubah universti dengan jubah paderi. Betul juga cakap orang tua ni, terdapat banyak persamaan pada baju tentera jika berubah pun hanya sedikit sahaja. Terlintas di benak fikiran, adakah mereka yang memakainya koperal, lans koperal, sarjan, mejar mengetahui akan perkara ini.?. Adakah mereka akan menerima hakikat yang sebenarnya jika aku bongkar akan perkara ini. Mungkin aku dakan di labelkan sebagai orang hilang akal dan disumbatkan didalam penjara.)

“PAUS PUN BERKATA “BIARKAN ‘CANTUS’ TIDUR PUAS-PUAS. KEMUDIAN SAJA KITA KEJUTKAN ‘CANTUS’ BILA MUHAMAD DATANG NANTI”. Rasa-rasanya apakah maksud lain untuk perkataan ini?. Sama-sama kita renungkan dan bermuhasabah.

Simbol 'V'? Selepas saya membaca perbualan di atas, barulah saya perasan mengenai makna dan erti lambang tersebut yang digunakan oleh kebanyakan tentera di seluruh dunia untuk melambangkan pangkat mereka. Simbol 'V' itu juga adalah tanda rahsia bagi Illuminati, sila baca artikel saya berikut, Klik Sini!

Berkenaan Cantus, istilah itu tidak pernah saya dengar sebelum ini, mungkin itu adalah kerahsiaan tahap tertinggi yang didedahkan oleh Bishop tersebut.

Berikut adalah gambar-gambar Pope Benedict di Amerika Syarikat untuk meraikan Hari Jadinya sepertimana yang telah diberitahu oleh Bishop tersebut.




(jiran baru saja pulang selepas mendapat undangan dari gereja st.peter basilica, Vatican kerana ada urusan penting dan mesyuarat dengan 2500 orang bishop di suatu tempat yang dia enggan nyatakan kepada saya.)

Aku: Pakcik kelihatan amat sibuk semenjak kebelakangan ini, orang islam pergi ke Mekah untuk menunaikan haji. Manakala Pak cik pergi Vatican pula, pakcik pun pun buat haji juga?

(kata-kata saya tidak ubah hanya berbaur sindiran kepada jiran saya)

Jiran: BAGAIMANAKAH KAMU BOLEH KETAWAKAN SAYA PADAHAL SETAHUN DUA INI ADALAH HAJI YANG TERAKHIR BUAT UMAT ISLAM. ADAKAH KAMU SUDAH BERKAHWIN?

Aku: belum lagi. Kenapa pak cik bertanya?

(Terdetik di hati ini “dia pun tak kahwin lagi” ada hati nak mempersoalkan pada aku mengenai perkahwinan)

Jiran: UNTUK PENGETAHUAN KAMU SEKARANG INI ADALAH KETURUNAN ISLAM YANG TERAKHIR UNTUK MELANSUNGKAN PERKAHWINAN. JIKA KAMU TIDAK BERUMAH TANGGA DALAM MASA SETAHUN DUA INI, KAMU AKAN MENYESAL SEUMUR HIDUP.

TIDAK ADA LAGI KESEMPATAN UNTUK BERUMAH TANGGA APABILA PAUS ROMAN PETER II DILEPASKAN DARI RANTAI YANG MENGIKATNYA SEJAK SEKIAN LAMA. UMAT ISLAM SENDIRI YANG MEMBUATKAN RANTAI ITU TERPUTUS.

Aku: Saya tak jelas apa perkaitannya pula kepada haji yang terakhir, pernikahan yang terakhir dan pakcik siapakan peter, adakah dia juga merupakan yang terakhir?

Jiran: AKAN SAMPAI MASANYA KAMI AKAN TANGGALKAN PAKAIAN KAMI,KAMI TIDAK LAGI PERLUKAN SEMUA INI. KAMI PULA YANG AKAN MENUNTUT SEGALA HUTANG-HUTANG BUDI YANG MANUSIA AMBIL DARI KAMI, SEDANGKAN SELAMA 1000 TAHUN KAMI BERSABAR KAMI TIDAK MENGAMBIL SEDIKIT PUN NIKMAT KEHIDUPAN DARI KAMU, MALAH HANYA CUKUP-CUKUP SAJA MAKAN MINUM UNTUK JASAD KAMI. SEKARANG KAMU AKAN MEMBAYAR HARGA “DUNIA” YANG KAMI BINAKAN UNTUK KAMU.

PAUS BENEDICT XVI SUDAH HAMPIR MENYELESAI PEKERJAANNYA. SEDIKIT LAGI MASA SEBELUM VATICAN MELEPASKAN “PENGHULU SEGALA PAUS”

YA. PAUS ROMAN PETER II.

DIA ADALAH PAUS YANG PALING HEBAT, PAUS YANG PALING AGUNG, PAUS YANG TERAKHIR SEBELUM HARI PENGADILAN. DIA AKAN MENUNGGU MUHAMMAD DATANG. HABISLAH MUHAMMAD NANTI.

Aku: Sungguh misteri orang-orang pak cik ni. Kami islam percaya yang Nabi isa a.s akan berpihak kepada imam mahdi. Padahal orang-orang pak cik adalah pengikut Isa bin Maryam, siapakah sebenarnya gereja sehingga Nabi Isa sendiri tidak berpihak kepada Kristian. Macam mana pula dengan Paus?. Apa kedudukan dia apabila Nabi Isa a.s turun kedunia nanti?

(Jiran saya hanya tediam dan tersenyum sinis, penuh dengan signifikasi yang tidak dapat saya huraikan)

Daripada Abu Hurairah r.a. bahawasanya Rasulullah saw. bersabda, "Tidaklah akan berlaku qiamat, sehingga kaum Muslimin memerangi kaum Yahudi sehingga kaum Yahudi itu bersembunyi di sebalik batu dan pohon kayu, lalu batu dan pohon kayu itu berkata, (Hai orang Islam, inilah orang Yahudi ada dibelakang saya. Kemarilah!l Dan bunuhlah ia!", kecuali pohon gharqad (semacam pohon yang berduri), kerana sesungguhnya pohon itu adalah dari pohon Yahudi (oleh sebab itulah ia melindunginya)". | H.R. Bukhari Muslim |

2 comments:

Penulis Seni said...

sedap2 je pkcik tu kata org islam bodoh..yup, mmg bodoh sbb diperbodohkn..lgpun kta kn diajar agar tak buruk sangka & sntiasa brsangka baik..tp mrka sbnrnya lgi bodoh..sbb xdpt hidayah Allah..pndai baca Al-quran..tp lngsung xdpt hikmah dr Al-quran sikit pun..malah dijadikn rujukn utk bina empayar kjahatan..

suka2 hati je nk claim dr kta..pdhal kta xprnah minta pun utk itu semua, sbliknya mrka yg scare suka & rela bg pd kta..sapa suh dia tak ambik nikmat dunia..di hari akhirat dia org yg pling rugi krna mndustakan ayat Allah.

org yg mprbodohkn org, sbnrnya dia la yg lbh bodoh dr org yg diprbodohknnya itu krna dia sngka dirinya cukup bijak shingga dpt mpbodohkn org yg dpt nikmat islam.

seigneur de la guerre said...

saya bersetuju dengan kata saudari jika ia dipandang pada perkataan dan frasa kata akan tetapi apa yang kita boleh lihat adalah disini ialah umat islam kini telah pun berpecah belah. Umat yang bijak tidak akan membiarkan kaumnya ditindas.

Memang kita tidak pernah meminta tetapi mereka memberi secara sukarela kerana ada motif disebaliknya.

Kita pula claim kita memiliki nikmat islam tetapi sejauh mana islamnya diri kita dan negara kita? Tepuk dada tanya iman

Wallaualam...

Related Posts with Thumbnails