Konspirasi Dunia - Lord Of The Ring

Artikel kali ini menyingkap sebuah filem yang agak popular tidak lama dahulu, ia merupakan filem dari Hollywood, ia tidak lain adalah filem Lord of the Ring. Mungkin ramai antara kita yang sekadar menonton filem tersebut tanpa berfikir serta merenung mesej yang tersembunyi di sebalik filem tersebut, Alhamdulillah dengan izinnya saya berpeluang untuk mengupas serba sedikit pesanan yang tersembunyi untuk di kongsikan bersama.

Film Lord Of The Ring (LOTR) bukanlah filem yang bertema sejarah, mengapa? Jika kita lihat sejarah dunia, tidak ada suatu periwayat atau mana-mana buku sejarah mencoretkan mengenai sejarah sebegitu. Ia juga bukan filem yang berunsurkan fantasi magis seperti Harry Potter, tetapi di dalamnya terdapat adegan-adegan pertempuran menggunakan sihir sihir. Ia juga bukan filem fantasi, kerana kandungan ceritanya mengandungi makna-makna tertentu. Malah ia juga bukan filem seram, sebab tidak terdapat babak yang mengaitkan dengan kepercayaan hantu didunia ini.

Filem LOTR adalah sebuah filem yang dikelaskan sebagai METAFORA FUTURISTIK. Dengan kata yang lebih mudah untuk kita fahami maksudnya, filem itu sarat dengan mesej serta imiginasi dan gambaran mengenai kehidupan yang bakal terjadi pada masa hadapan. Ia bukan perkara yang bersifat imiginasi, Tanda-tanda atau gambaran yang digambarkan di dalam filem LOTR adalah melambangkan TANDA-TANDA KIAMAT. Jika anda berpeluang menonton filem tersebut buat kali kedua, cuba anda perhatikan, begitu banyak persamaan-persamaan yang mereka gambarkan mengenai kehidupan manusia menjelang Hari Kiamat. Tetapi mereka bijak berselindung dan kebanyakan adegan-adegan itu dikaburkan dan diletakan didalam kesamaran dengan harapan kita semua tidak Nampak hakikat sebenar dan terpengaruh dengan mesej yang ingin mereka sampaikan.

Mungkin kebanyakan kita hari ini kurang yakin dengan hadits-hadits mengenai tanda-tanda Hari Kiamat, di mana kita akan kembali ke zaman kekurangan teknologi dan berperang menggunakan kuda, pedang dan seangkatan dengannya. Mereka menganggap hadis-hadis ini tidak realistik, kurang rasional, dan tidak sesuai dengan fakta-fakta kehidupan moden pada hari ini. Tetapi yang menjadi tanda tanya dikalangan bukan islam, mereka sangat mempercayai akan perkara – perkara ini. Mereka mencipta Filem LOTR bagi memperlihatkan keyakinan mereka terhadap hari-hari terakhir menjelang Hari Kiamat. Bahkan di pusat-pusat Zionis Antrabangsa, mereka telah pun merancang konsep The New World Order berdasarkan perkhabaran-perkhabaran yang telah diceritakan melalui Al-Quran dan Hadis mengenai Tanda-tanda Kiamat.

|Mordor = Markas dajjal Laknatullah|

beberapa istilah yang digunakan di dalam cerita LOTR

*Jalan ke utara = ke utara Iran menuju ke Armenia.
*Di antara dua gunung = Gunung Kaukasus.
*Kaum hampir mereka tidak memahami perkataan = Kaum Armenia.
*Tembok besi = Daryal Gorge/Gerbang Iberian/ Gerbang Kaukasia.

|Sauron = All Seeing eye = The False Messiah|


|The All of Seeing Eye|


|Dinding = Isengard|


|Witch king = Yajuj & Majuj|


|Gandalf = Imam Mahdi|


|Aragorn = Isa almasih|


|Pedang Nabi Muhammad = Al-Battar|

Di atas pedang Baginda S.A.W dikhabarkan terdapat tulisan Arab yang berbunyi : ‘Nabi Daud AS, Nabi Sulaiman AS, Nabi Musa AS, Nabi Harun AS, Nabi Yusuf AS, Nabi Zakaria AS, Nabi Yahya AS, Nabi Isa AS, Nabi Muhammad SAW’. Diyakini bahawa pedang (Zulfaqar) yang akan digunakan Nabi Isa AS kelak ketika dia turun ke bumi kembali untuk menghancurkan Dajjal Laknatullah.

|Piramid = Lambang Firaun / Piramid Giza, Menara Babylon (akan di bangun oleh Illuminati)|

Film LOTR memiliki jalan cerita yang bagus. Jika kita menonton filem ini, kita dapati tiada langsung mengandungi unsur-unsur lucah, perlakuan yang tidak bermoral dan pemujaan berhala (syaitan), aksi-aksi percintaan pemuda dan pemudi. Filem ini amat luar biasa dari pelbagai aspek. Meskipun ia di terbitkan di Hollywood.

Saya teruja dan berasa sangat hairan mengapa Hollywood meluluskan pembikinan dan penyiaran filem seperti ini?, Padahal ianya terang-terangan telah mengambarkan kekalahan empayar pimpinan dajal laknatullah di akhir zaman nanti. Sedangkan seperti yang kita ketahui Hollywood merupakan sebahagian dari perancangan NWO (New World Order) dan merupakan antara fitnah-fitnah awal dajal laknatullah sebelum ia muncul di akhir zaman nanti.

Apa yang saya fahami melalui metafora dari filem LOTR lebih kurang begini:

Saat ini jaringan freemason antrabangsa, terus menjalankan rencana yang telah di susun oleh dajjal laknatullah, ia bergerak serentak, dengan penuh komited, dan tidak kenal penat, untuk memperbesarkan empayar kerajaan kejahatan Dajjal (Mordor). Dari sisi pembangunan ekonomi, jaringan informasi, politik, ketenteraan, budaya, pemikiran serta ideologi. Mereka terus bergerak. Agen-agen Freemason di negara itu dianggap sebagai hamba-hamba kepada anak buah Sauron yang sangat fanatik dan bekerja membi-buta tanpa mengenal erti penat. Mereka sedang mempersiapkan bagi kedatangan “The False Mesiah” iaitu dajjal Laknatullah di “The Promise Land” (Palestin).

Sementara kekuatan bagi puak anti Zionis, baik dari kalangan Islam mahu pun Nasrani, juga sedang bergerak menyusun strategi dan kekuatan masing-masing. Suatu saat nanti akan ada kesepakatan antara kekuatan Islam dan Nasrani ini untuk menghadapi, melawan dan menghancurkan Zionis laknatullah.

Sedikit peringatan, Yahudi hari ini bukanlah pengikut Taurat peninggalan Musa AS. Mereka adalah pengikut fahaman-fahaman sihir dari zaman Fir’aun di Mesir. Yahudi saat ini mengikuti Talmud, bukan Taurat. Meskipun, katanya masih ada Yahudi yang setia mengikuti Taurat. Tetapai majoritinya Yahudi yang mengimani Talmud, mereka bukan Ahlul Kitab, tetapi orang musyrikin. Kerana mereka adalah penyembah dajjal Laknatullah atau simbol-simbol paganisme Mesir Kuno. Tentera-tentera dajjal ini bukan pengikut Musa AS, Tetapi mereka adalah musuh sejati Musa AS. Nenek-moyang mereka, Bani Israil penderhaka, mereka telah menyia-nyiakan ajaran Musa AS ketika dirinya diutus kepada Bani Israil. Yahudi hari ini lebih tepat disebut: Pengikut SAMIRI, bukan Musa AS.

Masalahnya, kita menyaksikan filem Lord Of The Ring sekadar hiburan semata-mata, tanpa cuba memahami mesej yang hendak disampaikan, sayang sekali.

Majoriti filem Hollywood tidak berkualiti serta boleh dilabel murahan. Kebanyakan filem-filem keluaran mereka penuh dengan propaganda serta mesej tersembunyi seperti The Matrix, Chlinder List, Salt dan banyak lagi. Namun ada juga yang memiliki elemen-elemen yang berkualiti dan mengadungi pesanan untuk diteladani.

Di antara persamaan isi filem LOTR dengan Tanda-tanda Kiamat antara lain sebagai berikut:

1. Intisari cerita film LOTR adalah pertarungan diantara golongan putih dan golongan hitam. Begitu juga saat menjelang Hari Kiamat nanti, akan terjadi pertarungan besar antara kaum Muslimin dengan kaum Yahudi.

2. Di dalam film LOTR, Ketua bagi unsur yang jahat di perlihatkan menggunakan kekuatan ilmu hitam dan sihir yang bermata satu. Ia tidak ubah kepada perkaitan dengan The False Mesiadi akir zaman nanti.

3. Filem itu turut mengambarkan terdapat dua puak yang kuat dan besar bergabung untuk melawan empayar kejahatan. Di akhir zaman nanti terjadi pergabungan antara umat islam dan nasrani (yang telah mengimani Allah setelah Nabi Isa AS turun) untuk menentang kaum yahudi zionis ini.

4. Di dalam filem itu mempelihatkan seorang yang bernama Gandalf sebagai pemimpin yang memimpin golongan yang putih dalam menghancurkan kejahatan. Ia tidak lain bersamaan dengan peranan Nabi Isa AS yang akan turun ke dunia untuk memimpin umat islam untuk menghancurkan dajal laknatullah.

5. Terdapat juga seorang pahlawan yang berani dalam membela kebenaran, Setelah empayar kejahatan Mordor hancur pahlawan itu di angkat menjadi ketua. Posisi pahlawan ini di dalam tanda-tanda kiamat sangat menyerupai posisi Imam Mahadi.

6. Di akhir babak cerita ini digambarkan empayar kejahatan hancur seluruhnya dan tidak ada yang tersisa. Begitulah perkaitan dengan empayar dajal laknatullah nanti, di akhir zaman empayar ini akan hancur dan kaum yahudi zionis akan hancur dan bercerai berai.

7. Sebelum empayar kejahatan (Mordor) ini hancur, mereka telah mencapai kemajuan-kemajuan yang hebat dan pesat dari sudut kekuatan ketenteraan dengan kekuatan yang mereka ada mampu mengepung kekuatan dari kaum yang baik di sebuah lembah. Di akhir zaman nanti begitulah persamaannya, kaum yahudi akan menjadi sangat kuat dan berkuasa seperti yang kita lihat di Israel kini, mereka memperlekeh-lekeh serta membuat sesuka hati kepada umat islam, Namun akhirnya kekuatan yahudi zionis ini akan hancur seperti hancurnya empayar yahudi zionis laknatullah.

8. Kunci kekuatan empayar kejahatan adalah “sang mata satu” (Sauron). Semakin kuat dirinya, semakin kuat pula kerajaannya. Namun saat dia hancur, maka hancurlah seluruh empayar kejahatannya. Begitulah hubungan antara dajjal laknatullah dengan kaum Yahudi zionis terkutuk di Akhir zaman nanti.

9. Hancurnya kekuatan “sang mata satu” ditambah pula dengan jatuhnya cincin yang dibawa Frodo di sebuah kawah gunung berapi yang membara. Begitu pula digambarkan, nanti di Akhir zaman dajjal laknatullah ketika melihat Nabi Isa As., dia akan meleleh seperti garam yang meleleh.

10. Dalam filem itu digambarkan bahwa tokoh “sang mata satu” bukan muncul dari bangsa jin atau makhluk lain. Ia berasal dari seorang raja di masa lalu. Di dalam Tanda-tanda Kiamat disebutkan, bahwa Dajjal itu sejenis manusia. Lahir dari keluarga Yahudi di Isfahan, Iran saat ini.

Waallahu’alam bisawab

19 comments:

Amir Ariff said...

penuh informasi blog ini. saya harap anda (penulis) dapat menulis secara terperinci mengenai freemason di Malaysia ini. wslm

seigneur de la guerre said...

terima kasih kerana sudi mengikuti penulisan di blog ini..ensyaAllah jika diberikan kekuatan saya akan mengupas secara terperinci mengenai kewujudan freemason di malaysia, disini saya sertakan laman sesawang informasi mengenai freemason in malaysia mungkin dapat memberikan informasi kepada saudara sekian (=

http://www.ehoza.com/v4/forum/info-pengetahuan-am/84071-secret-society-freemason-di-tanah-air-tercinta-malaysia.html

puteriikhwan said...

salam, dah lama cari konspirasi related dengn lotr ni..terima kasih kerana menulis..mohon share di blog saya boleh?

hijabul crewz said...

salam saudaraku...

Alhamdulillah....saya sememangnya menantikan satu penjelasan tentang filem ini...

Ketika saya menontonnya saya memang ada perasan banyak persamaan kronologi filem ini dengan tanda2 hari kiamat...

Penjelasan saudara hampir sama dengan apa yang bermain di benak fikiran saya ketika menonton filem ini.

Akhirul kalam...teruskan menulis..
semoga ianya dapat dimanfaatkan oleh seluruh umat Islam...

Allah know the best !!! Allahuakbar

seigneur de la guerre said...

wa`alaikummusalam saudari puteri..silakan moga ia memberi manfaat kepada semua umat islam..

wa`alaikummusalam saudara hijabul crew. alhamdulillah moga perkongsian ini mendapat manfaat, semoga Dia terus memberi kita manfaat dalam mencari jalan yang lahir di zaman permulaan segala pengakhiran.. ensyaAllah (= Allahuakhbar!!

zaidi ali said...

Salam (Tuan)
Dah tonton Resident Evil: Afterlife? Harap tuan dapat ulas disebalik mesej film tsbt, kalau ada kelapangan. Tuan mmg seorang yg kreatif & kritis. AlhamduliLLAH! Segala Ilmu Kebaikan Milik ALLAH.
INNA ALLAH-HA 'ALA KULLI SYAIIN ALEEEM.

seigneur de la guerre said...

wa`alaikummusalam warahmatullah saudaraku. saya belum berpeluang menonton filem yang saudara nyatakan, ensyaAllah saya akan cuba memenuhi permintaan saudara dengan izinNya, jika saudara berjaya mengupaskannya terlebih dahulu jangan lupa kongsikan dengan kami semua..(=

Nazri Baginda said...

Assalammualaikum.... Saudara.... Apa kaitan Dajal dgn Yahjuk Makjuk pula?.... Sama atau berlainan.... Terima kasih....

seigneur de la guerre said...

wa`alaikummusalam warahmatullah, Dajjal menurut Kaum Muslimun adalah benar-benar. Suatu lembaga berbulu tebal sehingga tidak dapat dibezakan antara kemaluan hadapan dan belakangnya. ia seorang manusia yang besar badannya, tangannya sedang dipasung ke lehernya. Pengulas-pengulas hadis menyatakan, kemungkinan lelaki ini ialah Dajjal yang dikatakan sedang dipenjara di sebuah pulau.

Sedang Ya’juj Wa Ma’juj adalah sendiri benar-benar suatu kaum yang jumlahnya sangat banyak memenuhi seluruh Bumi dan akan dimatikan oleh penyakit yang ganas semuanya seperti matinya satu orang dalam waktu semalam dan pagi-pagi Nabi Isa dan kaum muslimin mendapati bumi penuh mayat Ya’juj wa Ma’juj. Kedatangan dajjal dan Ya’juj wa Ma’juj sudah dekat maksudnya sesuatu yang pasti ada dan datang itu pasti sudah dekat kedatanggannya dan mengenai waktunya hanya ALLAH yang tahu.

muhammad nur azhari said...

Salam saudara.

Terima kasih atas perkongsian infomasi.

bg individu yg kurang ilmunya (spt saya), hubungan/tanda hari kiamat dlm trilogi ini tidak dpt dikesan. ia hanyalah cerita fiksyen, dongeng yg penuh aksi, emosi.
ditambah lg dgn pendedahan watak orc, wizard spt dlm game warcrft.

saudara ada menyebut mengenai trilogi the matrix. harap saudara dpt berkongsi apa pula mesej,hubungan, tanda yg ingin disampaikan?

wasallam

elbaliava said...

assalamualaikum

maaf saya berpendapat kl gandalf itu nabi isya, dan aragorn itu imam al mahdi. kl dilihat dari cerita LOTR Eps I - Fellowship of the ring- gandalf the grey tewas dan hidup kembali pada Eps II -the two towers- berubah menjadi gandalf the white, meskipun nabi isya sebenarnya tidak mati. maaf jika bahasa penulisan saya kurang berkenan

assalamualaikum

seigneur de la guerre said...

wa`alaikummusalam elbalaiva

terimakasih kerana sudi memberikan pandangan.. (=

Hari-hari yang Berlalu said...

subhanallah walhamdulillah.

ternyata saya tidak sendiri dalam membaca mesej tersirat dalam film/ buku LOTR. saya pun telah lama mendapat kesan yang sama sejak lama berselang, terutama ketika mempelajari tokoh Aragornragorn, yang menurut pengertian saya sangat mirip dengan karakter Imam Mahdi.

saya dari Indonesia. Naskah2 kuno dari jawa dan sunda, termasuk hadits/ atsar tentunya, banyak membantu saya melihat Aragorn sebagai sosok Imam Mahdi yang akan muncul di tengah-tengah kita kelak.

Che Tin said...

assalamualaikum...harap penulis boleh ulaskan secara terperinci mengenai cerita SALT klu ada kelapangan..tq

asyraff said...

slm, sekadar prkongsian boleh??
pndpat sy ialah aragorn seolah2 sbg Mahdi krn dia keturunan Raja & raja tul lah NABI Muhammad.
Gandalf gambaran seolah2 dia Isa Al-Masih,
Witch King sbg agent2 khas yg dituju musuh2 utama the one eyed,
Ya'juj Ma'juj jg blh npk pd tentera2 Mordor yg begitu ramai iaitu Goblins2& ogres,
saja nk lagi feel kan movie tu...hehe

kiesya said...

sangat menarik info yang cuba diketengahkan...moga dapat terus memberi info yang berguna kepada sekalian pembaca...


www.duniakiesya.blogspot.com

BrokenStar said...

Assalammua'laikum Admin,
I love the article but just one thing. Isn't the points number 4 and 5 upside down? Imam Mahdi is going to prepare the army before Prophet Isa A.S comes?
Wallahualam.
=)

ainun salsabila said...

Ad Daulatul Islamiyah Melayu
Khilafah Islam Akhir Zaman

Kami mengundang Kaum Mukminin-Mukminat
Dari seluruh Dunia untuk bergabung bersama kami
Menjadi Tentara Islam The Man from The East of Imam Mahdi
as A New World Religion Bangsa Islam Akhir Zaman.

Kunjungi Undangan kami
di http://dimalayo.co.de




ainun salsabila said...

BENTUKLAH PASUKAN MILITER PADA SETIAP ZONA ISLAM
SAMBUTLAH UNDANGAN PASUKAN KOMANDO BENDERA HITAM
Negara Khilafah Islam Ad Daulatul Islamiyah Melayu

Untuk para Rijalus Shaleh dimana saja kalian berada,
bukankah waktu subuh sudah dekat? keluarlah dan hunuslah senjata kalian.

Dengan memohon Ijin Mu Ya Allah Engkaulah Pemilik Asmaul Husna, Ya Dzulzalalil Matien kami

memohon dengan namaMu yang Agung
Pemilik Tentara langit dan Bumi perkenankanlah kami menggunakan seluruh Anasir Alam untuk

kami gunakan sebagai Tentara Islam untuk Menghancurkan seluruh Kekuatan kekufuran,

kemusyrikan dan kemunafiqan yang sudah merajalela di muka bumi ini hingga Dien Islam saja

yang berdaulat , tegak perkasa dan hanya engkau saja Ya Allah yang berhak disembah !

Firman Allah: at-Taubah 38, 39
Hai orang-orang yang beriman, mengapa kamu jika dikatakan orang kepadamu: “Berperanglah

kamu pada jalan Allah”, lalu kamu berlambat-lambat (duduk) ditanah? Adakah kamu suka dengan

kehidupan didunia ini daripada akhirat? Maka tak adalah kesukaan hidup di dunia,

diperbandingkan dengan akhirat, melainkan sedikit
sekali. Jika kamu tiada mahu berperang, nescaya Allah menyiksamu dengan azab yang pedih dan

Dia akan menukar kamu dengan kaum yang lain, sedang kamu tiada melarat kepada Allah sedikit

pun. Allah Maha kuasa atas tiap-tiap sesuatu.

Berjihad itu adalah satu perintah Allah yang Maha Tinggi, sedangkan mengabaikan Jihad itu

adalah satu pengingkaran dan kedurhakaan yang besar terhadap Allah!

Firman Allah: al-Anfal 39
Dan perangilah mereka sehingga tidak ada fitnah lagi, dan jadilah agama untuk Allah.

Peraturan dan undang-undang ciptaan manusia itu adalah kekufuran, dan setiap kekufuran itu

disifatkan Allah sebagai penindasan, kezaliman, ancaman, kejahatan dan kerusakan kepada

manusia di bumi.

Allah Memerintahkan Kami untuk menghancurkan dan memerangi Pemerintahan dan kedaulatan

Sekular-Nasionalis-Demokratik-Kapitalis yang mengabdikan manusia kepada sesama manusia

karena itu adalah FITNAH

Firman Allah: al-Hajj 39, 40
Telah diizinkan (berperang) kepada orang-orang yang diperangi, disebabkan mereka dizalimi.

Sesungguhnya Allah Maha Kuasa untuk menolong mereka itu. Iaitu
orang-orang yang diusir dari negerinya, tanpa kebenaran, melainkan karena mengatakan: Tuhan

kami ialah Allah

Firman Allah: an-Nisa 75
Mengapakah kamu tidak berperang di jalan Allah untuk (membantu) orang-orang tertindas. yang

terdiri daripada lelaki, perempuan-perempuan dan kanak-kanak .
Dan penindasan itu lebih besar dosanya daripada pembunuhan(al-Baqarah 217)

Firman Allah: at-Taubah 36, 73
Perangilah orang-orang musyrik semuanya sebagai mana mereka memerangi kamu semuanya.

Ketahuilah bahawa Allah bersama orang-orang yang taqwa. Wahai Nabi! Berperanglah terhadap

orang-orang kafir dan munafik dan bersikap keraslah terhadap mereka.

Firman Allah: at-Taubah 29,
Perangilah orang-orang yang tidak beriman, mereka tiada mengharamkan apa yang diharamkan

Allah dan Rasul-Nya dan tiada pula beragama dengan agama yang benar, (iaitu) diantara ahli-

ahli kitab, kecuali jika mereka membayar jizyah dengan tangannya sendiri sedang mereka orang

yang tunduk..

Bentuklah secara rahasia Pasukan Jihad Perang setiap Regu minimal dengan 3 Anggota maksimal

12 anggota per desa / kampung.
Siapkan Pimpinan intelijen Pasukan Komando Panji Hitam secara matang terencana, lakukan

analisis lingkungan terpadu.

Apabila sudah terbentuk kemudian Daftarkan Regu Mujahid
ke Markas Besar Angkatan Perang Pasukan Komando Bendera Hitam
Negara Khilafah Islam Ad Daulatul Islamiyah Melayu

Wahai para Ikwan Akhir Zaman, Khilafah Islam sedang membutuhkan
para Mujahid Tangguh untuk persiapan tempur menjelang Tegaknya Khilafah yang dijanjikan.

Mari Bertempur dan Berjihad dalam Naungan Pemerintah Khilafah Islam, berpalinglah dari

Nasionalisme (kemusyrikan)

email : seleksidim@yandex.com

Dipublikasikan
Pasukan Komando Bendera Hitam
Markas Besar Angkatan Perang Berani Mati
Negara Khilafah Islam Ad Daulatul Islamiyah Melayu

Related Posts with Thumbnails