Kajian Sejarah - Adolf Hitler

| Adolf Hitler |

Nama yang cukup sinonim dengan kita apatah lagi bagi rakyat Jerman. Seperti yang telah direncanakan oleh pengkaji-pengkaji sejarah barat, Adolf Hitler seorang yang sangat kejam dan tidak berperikemanusian. Seorang pemimpin parti National Socialist German Workers atau lebih dikenali sebagai Nazi. Beliau memegang tampuk pemerintahan Jerman setelah partinya memenangi hati rakyat, bermula dari tahun 1933-1945. Jika ditanya kepada rakyat Jerman tentang Hitler, mereka menganggap apa-apa sahaja yang berkaitan dengan hitler dikelaskan sebagai 'taboo' .

Holocaust yang dilakukan Hitler terhadap Yahudi memberi imej buruk kepada Jerman. Jerman dianggap sebagai penjenayah dunia kerana melakukan jenayah perang; iaitu menghapuskan sesebuah kaum kerana beliau menghancurkan Yahudi.

| Ucapan Hitler membentangkan bahayanya Yahudi di Eropah|

Semuanya bermula pada tahun 1939, atau tarikh yang lebih tepat ialah 30 Januari 1939. Hitler membuat ucapan di Kroll Opera House dan dengan terang-terangan, beliau menyeru rakyatnya menghapuskan Yahudi. Di situlah bermulanya perancangan holocaust Hitler. Ayatnya berbunyi:

"if the international Jewish financiers in and outside Europe should succeed in plunging the nations once more into a world war, then the result will not be the Bolshevizing of the earth, and thus the victory of Jewry, but the annihilation of the Jewish race in Europe." |sumber: wikipedia|

|Holocaust|

Apa yang telah Hitler lakukan, dikecam hebat oleh masyarakat dunia, kononnya Adolf Hitler melakukan jenayah perang dengan menghapuskan sesebuah kaum; holocaust.Tetap Kini, Yahudi telah pun melakukan perkara yang sama seperti Hitler lakukan, dengan menyerang dan merampas Palestin , membunuh kanak-kanak, wanita yang sedang hamil dibunuh tanpa belas, orang tua dan ramai lagi orang tidak berdosa yang menjadi sasaran bedilan yang tidak berperikemanusiaan hasil perlakuan anjing Yahudi. Bukankah itu holocaust, atau mungkin hampir sama dengan holocaust?. Mungkin belum cukup ganas dan kejam seperti Hitler rasanya...

|Palestina|

Persoalannya disini, apakah yang dilakukan oleh dunia islam? hanya melihat saudara-saudara kita diganyang dan diratah tanpa ada rasa bersalah benar lah sabda baginda

Rasulullah shallallahu alaihi wa sallam bersabda: Hampir terjadi keadaan yang mana umat-umat lain akan mengerumuni kalian bagai orang-orang yang makan mengerumuni makanannya. Salah seorang sahabat berkata: Apakah karena sedikitnya Kami pada waktu itu.? Nabi berkata: Bahkan, pada saat itu kalian banyak jumlahnya, tetapi kalian bagai ghutsa (buih kotor yang terbawa air saat banjir). Pasti Allan akan cabut rasa segan yang ada dalam dada-dada musuh kalian, kemudian Allah campakkan kepada kalian rasa wahn. Kata para sahabat: Wahai Rasulullah apa rasa wahn itu? Beliau bersabda: Cinta dunia dan takut mati
|HR Abu Daud No.4297, Ahmad 5/278, Abu Nuaim dalam al-Hilyah 1/182 dengan dua jalan dan dengan keduanya hadits ini menjadi shahih|


Pelbagai cara telah digunakan bagi menyekat mereka namun kedegilan kaum Yahudi tetap tidak dapat dihalang malah dunia kini berada di bawah telapak kaki mereka. Tiada gunanya kuasa-kuasa besar, kerana PBB? International Court of Justice (ICJ)? adalah dibawah penguasaan mereka. Segala serangan yang dilakukan oleh Zionis terhadap Palestin di halalkan. Pergolakan di Palestina sekadar hiburan bagi mereka.

Didalam Al quran ada dirakamkan mengenai perihal kaum yahudi:

Dan Kami menyatakan kepada Bani Israil dalam Kitab itu: “Sesungguhnya kamu akan melakukan kerosakan di bumi (Palestin) dua kali, dan sesungguhnya kamu akan berlaku sombong angkuh dengan melampau.
|Q.s. Al-Israa: 4|


Maka apabila sampai masa janji (membalas kederhakaan kamu) kali yang pertama dari dua (kederhakaan) itu, Kami datangkan kepada kamu hamba-hamba Kami yang kuat gagah dan amat ganas serangannya lalu mereka menjelajah di segala ceruk rantau (membunuh dan membinasakan kamu); dan (sebenarnya peristiwa itu) adalah satu janji yang tetap berlaku.
|Q.s. Al-Israa: 5|


Kemudian (setelah kamu bertaubat), Kami kembalikan kepada kamu kekuasaan untuk mengalahkan mereka, dan Kami beri kepada kamu dengan banyaknya harta kekayaan dan anak pinak, serta Kami jadikan kamu kaum yang lebih ramai pasukannya.
|Q.s. Al-Israa: 6|


Jika kamu berbuat kebaikan, (maka faedah) kebaikan yang kamu lakukan adalah untuk diri kamu; dan jika kamu berbuat kejahatan, maka (kesannya yang buruk) berbalik kepada diri kamu juga. Oleh itu, apabila sampai masa janji (membalas perbuatan derhaka kamu) kali kedua, (Kami datangkan musuh-musuh kamu) untuk memuramkan muka kamu (dengan penghinaan dan keganasannya); dan untuk memasuki masjid (BaitulMaqdis) sebagaimana mereka telah memasukinya pada kali yang pertama; dan untuk menghancurkan apa sahaja yang mereka telah kuasai, dengan sehancur-hancurnya.
|Q.s. Al-Israa: 6|


Dengan sebab (kisah pembunuhan kejam) yang demikian itu kami tetapkan atas Bani Israil, bahawasanya sesiapa yang membunuh seorang manusia dengan tiada alasan yang membolehkan membunuh orang itu, atau (kerana) melakukan kerosakan di muka bumi, maka seolah-olah dia telah membunuh manusia semuanya; dan sesiapa yang menjaga keselamatan hidup seorang manusia, maka seolah-olah dia telah menjaga keselamatan hidup manusia semuanya. Dan demi sesungguhnya, telah datang kepada mereka Rasul-rasul kami dengan membawa keterangan yang cukup terang; kemudian, sesungguhnya kebanyakan dari mereka sesudah itu, sungguh-sungguh menjadi orang-orang yang melampaui batas (melakukan kerosakan) di muka bumi.
|Q.s. Al-Maidah: 32|


Tidak keterlaluan jika saya nyatakan bahawa Adolf Hitler telah sedia mengkaji al-quran mengenai kaum perosak ini,sayangnya dia bukan islam dan sifatnya ingin memusnahkan kaum yang lain adalah tinggi..apalah bezanya Adolf dengan zionisme kini, sedangkan di dalam al quran menyatakan:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
|Q.s. Al-Hujurat: 13|


Wahai orang-orang yang beriman, hendaklah kamu semua sentiasa menjadi orang-orang yang menegakkan keadilan kerana Allah, lagi menerangkan kebenaran; dan jangan sekali-kali kebencian kamu terhadap sesuatu kaum itu mendorong kamu kepada tidak melakukan keadilan. Hendaklah kamu berlaku adil (kepada sesiapa jua) kerana sikap adil itu lebih hampir kepada taqwa. Dan bertaqwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui dengan mendalam akan apa yang kamu lakukan.
|Q.s. Al-Maidah: 8|


antara kata-kata Adolf Hitler, mengenai kaum yahudi.

"I could have annihilated all the Jews, but I left some of them so the world would know why I killed them" |Adolf Hitler|

Artikel ini bukan bertujuan untuk mengangkat Adolf Hitler, sekadar mengajak umat islam berfiki sejenak mengenai Perihal Yahudi seperti yang Adolf Hitler fikirkan. Apa yang saya lihat Umat Islam Masih Tidak Sedar dan sibuk bercakar sesama sendiri. Bersatulah wahai teman-teman ku sekalian untuk memerangi kuffar dan zionis laknatullah. kerana itu lah perkara yang sangat ditakuti oleh mereka.

Wallahualam...

7 comments:

wardatulmusleh said...

Assalamualaikum. may I copy ur article please...i wanna add up in my blog: wardatulmusleh.blogspot.com

seigneur de la guerre said...

wa`alaikummusalam warahmatullah..silakan sebarkan demi islam tercinta..

. said...

Salam, ini mungkin pendapat saya. Kenapa semua orang di malaysia benci Yahudi? Saya tak setuju dengan apa yang mereka buat di Negara mereka terhadap kaum Palestine, tapi itu zionis. Tapi saya rasa kita tak perlu nak benci semua bangsa yahudi. Rakyat Palestine dan Yahudi beratus2 tahun hidup bersama tanpa masalah. Masalah ini timbul selepas perang dunia kedua, ini kerana tanah. Ada juga kaum yahudi yang menentang zionis/israel. Ada juga di sesetengah tempat umat islam dan yahudi hidup bersama aman damai cuma media tidak paparkan.

Post ini macam kamu agungkan Hitler, dalam islam pon galakkan bunuh sesiapa pon tanpa sebab. Hitler cuma gilakan kuasa dan benci kan kaum yahudi. 'enemy of my enemy is my friend', tapi boleh percaya ke? Macamana kalau dia dah bunuh semua yahudi dan cuba untuk bunuh kaum kita pulak? Itu kalau ally tak berjaya tumpaskan dia lah. Tak mustahil Hitler akan tikam belakang emperor jepun untuk kuasa. Itu hanya pandangan maaf kalau ada salah silap

seigneur de la guerre said...

dear ".": wa`alaikummusalam warahmatullah..terima kasih di atas pandangan saudara..

Sesungguhnya kamu (Bani Israil) akan membuat kerosakan di muka bumi ini dua kali dan kamu pasti akan menyombongkan diri dengan kesombongan yang besar. Maka apabila datang saat hukuman kejahatan yang pertama dari kejahatan itu, Kami mendatangkan kepadamu hamba-hamba Kami yang mempunyai kekuatan besar, lalu mereka mencarimu keluar masuk kampung ke seluruh negeri. Dan itulah ketetapan yang pasti terlaksana” (QS. Al Israa’ 4-5)

Saya tidak mengagungkan sesiapa selain dari Allah. Tetapi mengenai yahudi iaitu kaum bani Israel semuanya telah tercatat dengan lengkap di dalam Al quran, Kalam tuhanku yang maha agung..

Wassalam (=

Unknown said...

assalamualaikum,apa yg sye tahu,hitler x bunuh sebnyk tuh..
mereka membunuh sesama sendiri untuk meraih simpati dunia utk mendapatkan palastine....

zulfikar said...

Sisi lain cerita hitler menarik tuk diketahui.
Saya jg pernah baca hitler lari n mati diindonesia
Benar tidaknya saya pun tak tahu sekedar tambah wawasan. Makasih

eymanturner said...

pelik, kita dah taw yg perang dunia prtama dan kedua tu agenda illuminati..

kenapa anda hendak mengangkat lagi hitler nih?

Related Posts with Thumbnails