Wake Up Project - Obsama

Segala puji-pujian buat semesta alam. Tuhan pentadbir sekalian alam. Maaf kerana terlalu lama tidak menyumbangkan buah fikiran kerana kesibukan dalam mentadbir urusan dunia, saya tertarik pada satu tajuk berita "Osama bin Laden killing prompts war of words between Pakistan and US" di akhbar guardian.co.uk beberapa hari yang lalu? Osama dah mati? sekadar tersenyum.

Pernah atau tidak kita terfikir, diaman selama beberapa tahun kebelakangan ini kita telah digula-gulakan dengan Karakter Seorang pejuang Islam yang dinamana sebagai Osama Laden atau Ben Laden?. Siapakah Osama bin Ladin? adakah ia wujud? apakah kaitan antara Osama dan Obama. Rasanya persoalan ini merupakan isu lama yang telah pun diperkatakan sebelum ini di kebanyakan blog dan laman web.

Osama dan Obama

Artikel kali ini bukan untuk menyambung cerita osama adalah obama. tetapi sekadar ingin mengajak anda semua berfikir ironinya mereka melakukan perkara serta misi ini. Jika kita imbas pada tahun-tahun yang sudah, ummat islam di gelar sebagai "Pengganas" . Islam dituduh mengajar umatnya keganasan yang melampau dengan melakukan serangan berani mati ke atas WTC dan sebagainya. Tetapi apa yang di lakukan oleh Israel terhadap penduduk palestin tidak sedikit pun dikecam. Walhal mereka melakukan keganasan secara terang-terangan.

"OSAMA" merupakan codename sebuah operasi di bawah tajaan CIA yang telah di arahkan oleh "The False Messiah" untuk mereka laksanakan dalam cubaan melakukan huru hara di dunia. Operasi mereka sangat berjaya dan telah menyebabkan Umat Islam di selar dan di tuduh dengan tuduh-tuduhan keji. Walhal kebanyakan ummat islam tidak pun mengetahui akan perkara ini. Mudahkan mereka memanipulasi dunia? Dimanakan ummat islam untuk membela islam?

Setelah rancangan mereka berjaya kini telah tiba masanya untuk mereka menghentikan Operasi "OSAMA" dengan menyatakan bahawa osama bin laden telah terbunuh walhal karekter Osama tidak pernah pun wujud dan ia adalah hasil ciptaan mereka. Di jangkakan menjelang tahun 2012 ini mereka telah merancang dengan rancangan baru dalam usaha untuk menakluk dunia dengan "Orde Dunia Baru".

Osama? Apakah sumbangan osama pada dunia islam? mengapa dia di sanjung? Adakah kita tidak terfikir mengenai perkara itu? Bangunlah wahai ummat islam, saat itu kian hampir.

Persiapkan dirimu untuk menentang (musuh-musuh Islam) dengan apa jua yang kamu mampu dari segala jenis kekuatan dan pasukan-pasukan berkuda yang disiapkan untuk menggerunkan musuh Allah dan musuh kamu serta musuh-musuh selain mereka yang kamu tidak ketahui. Sedangkan Allah mengetahuinya. Apa sahaja yang kamu belanjakan di jalan Allah akan disempurnakan balasannya kepada kamu dan kamu tidak akan dizalimi. |Q.s An Anfal: 60|

9 comments:

Marhaen Kacak said...

thanx bro

dah lama tak bc new article dari sini

Artikel Panas 'Melayu Pendatang?': Orang Melayu Mesti Baca!!!!

mimarsinan.engineer said...

Maha Suci Tuhan yang Maha Tinggi dengan segala kepujian-Nya. Maha Suci Tuhan artinya Allah tidak tersilap selamanya dan tidak sama sekali dicemari oleh kesilapan atau kelemahan. Maha Tinggi Tuhan artinya Maha Tinggi kasih sayang-Nya kepada manusia....
Lama menunggu buah fikiran yang baru anda, Seigneur de la guerre, akhirnya datang juga. Saya sependapat dengan anda bahwa :---"OSAMA" merupakan codename sebuah operasi di bawah tajaan CIA ... untuk mereka laksanakan dalam cubaan melakukan huru hara di dunia.---
Ia tidak sesuai dengan sistem perjuangan Islam. Sebab Islam adalah selamat dan menyelamatkan. Perjuangan Islam kuncinya adalah cinta dan takut Tuhan. Mencintai Tuhan, ia adalah rahasia mencintai sesama. Mengapa bila berjuang menjadi kasar dan militan?! Ajaran apapun di dunia tidak mengajarkan, Lebih-lebih lagi ajaran Tuhan yang Maha Pengasih lagi Penyayang, tidak membenarkannya. Perjuangkanlah Tuhan, dan perjuangkanlah kasih sayang, mengikut syariat Tuhan.
Sekian.

dilsnight said...

anda tidak bisa mengklaim bahwa usamah agen CIA hanya karena sebuah track record hidupnya. usamah berasal dari keluarga liberal. sama dengan sayyid quthb sebelumnya juga liberal yang sangat anti islam. Masa lalu bukanlah gambaran akhir kesholehan seseorang. usamah-lah yang melakukan lobi untuk persekutuan dengan tentara amerika via CIA. saat itu fokus utama DR. Abdullah Azzam adalah mengusir soviet, karena mujahidin tahu tidak mungkin melawan Soviet dan amerika secara bersamaan. kalau sy tidak salah yg pertama kali menuduh usamah CIA adalah syiah. apapun britanya kita hnya bisa brsandar pd ilmu & amal.

semoga umat islam tidak mengimani konspirasi..

seigneur de la guerre said...

Saudara dilsnight, terpulang kepada anda untuk mengeluarkan apa sahaja kenyataan. Berdasarkan ideology dan cara anda berfikir. Bagi saya sesebuah artikel yang saya keluarkan adalah bertujuan untuk mengajak semua orang berfikir di luar kotak serta melihat dari sudut teori konspirasi kerana Dunia yang kita tinggal dan hidup di dalamnya, bukanlah dunia yang memiliki satu warna. Terdapat dunia lain di sekitar kita yang mungkin tidak pernah kita ketahui.

Saya juga tidak pernah menyuruh mana-mana umat islam mengimani mana-mana artikel teori konspirasi yang saya keluarkan. Saya turut menyatakan bahawa Bahan - bahan di sini hanya bacaan ilmiah dalam genre konspirasi untuk bacaan umat Islam & saya tidak pernah memaksa pembaca mempercayainya seratus peratus. Nasihat yang diberi ialah jangan terlalu taksub dengan sesebuah teori, jangan tersesat di rimba konspirasi dan jangan disesatkan oleh kekeliruan sendiri. Sentiasalah merujuk kepada al-Quran & al-Hadis sebagai sumber rujukan tertinggi. Berfikirlah secara waras mengikut batas-batas Islam tanpa merosakkan akidah & iman. Di sini hanya untuk pembelajaran dan bagi membangkitkan kesedaran di kalangan umat Islam khasnya & umat manusia amnya.

Terpulang kepada saudara untuk menentukannya, saya secara terang-terangan menolak ideology saudara melainkan jika saudara boleh membuktikan dengan menunjukan “jenazah Osama laden” nescaya saya akan memadam artikel dari Blog ini.Sekian

-Admin-

. said...

Salam, kalau osama tak wujud, bin laden family pon tak wujud la? maaf saya tak setuju dengan post ini. Tapi masing2 ada pendapat masing masing, saya pernah percaya dengan conspirasy, saya pernah percaya je apa yang saya baca. Tapi kalau tak buat research tak guna jugak kan? Saya sekarang berat nak percaya benda ni semua, tapi itu pandangan saya. Tak semua orang sama di dunia ini.

seigneur de la guerre said...

".": Terpulang kepada pentafsiran saudara, jangan minta orang mengkaji, tetapi diri sendiri tidak pernah mengkaji akan perkara ini, sekadar membaca dan melihat didalam media "the hidden hand" dan kemudian dipukau dengan sketsa-sketsa mereka..(= saya tidak meminta saudara mengimani akan perkara ini

Terpulang ada akal ada nas buat perhitungan sedalam-dalamnya, Tetapi bagi saya sebagai pemerhati dan pengkaji saya masih kekal dengan pendirian saya.. seperti didalam artikel ini..Jika saudara dapat membawa bukti dengan jelas dan nyata mengenai perkara, ensyaAllah saya akan memadamkan artkiel ini..

Sekian dimaklumkan..

Dakwah Spot said...

Kalau yang lain belum buat penyelidikan sendiri, jgn trus comment artikel orang tentang ketidak-benarannya..

Untuk memahami konspirasi America-Israel, mula la penyelidikkan anda dengan mengenali siapakah Freemason/Illuminati itu dahulu.

"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu “Janganlah kamu membenarkan atau menyalahkan apa yang kamu tidak tahu!"

splash benji said...

Lakknatt dajjal..
Faham apa itu 'fitnah'?
Dosanya tidak sebesar dosa membunuh.. Tapi dosa fitnah itu tidak ada hujungnya

seigneur de la guerre said...

Besar betul lesen tuan melaknat orang ni...
sehingga kini tiada seorang pun yang dapat memberi bukti bahawa Osama adalah pejuang islam..

after obama now they came with ISIS, I hope tuan bukanlah sebahagian dari mereka..oh ye saya akan memadamkan artikel ini jika tuan bawakan bukti bawah artikel saya ini adalah fitnah.

jika sekadar tahu melaknat tanpa bukti, insyaAllah saya maafkan kerana manusia tidak lari dari melakukan kesalahan

wallahualam

Related Posts with Thumbnails