Hamburan Emosi - Selamat Hari Lahir

Hari ni, 2 January 2011 bersamaan dengan 27 Muharram 1432 Hijriah, umurku bertambah lagi. Alhamdulillah, syukur kehadrat illahi kerana mengizinkan aku untuk meneruskan kehidupan di atas muka bumiNya ini sekaligus memberi ruang serta peluang untuk daku melaksanakan apa yang sepatutnya dilaksanakan demi AgamaNya. Entri kali ini bukan bercorak konspirasi sekadar olahan dan luahan perasaan tanda rasa bersyukur kepadaNya (=

Bila umur dah bertambah, terus terngiang-ngiang lagu Tobat Maksiat nyanyian Wali Band tu . Oh! Berapa banyakkah amalan ku? Sudah cukupkah sebelum Izrail datang mencabut nyawa-ku? *Sad. Kalau di hitung dosa-dosa ku sehingga saat dan tika ini ketinggian Gunung Everest pun bisa dikalahkan. Oh Tuhan..

Baiklah cukup sekadar disini, entri permulaan untuk blogku yang tercinta bersempena bertambahnya umur daku pada tahun ini. Semoga perjuangan ku di Atas dunia ini akan terus bergerak walaupun terpaksa merangkak dalam menegakan kalimah Lailahaillah..

4 comments:

mimarsinan.engineer said...

Selamat, selamat hari lahir, selamat dari kemurkaan Allah. Selamat dari maksiat lahir dan batin, selamat bersyukur, selamat bersabar.

Demi masa sesungguhnya manusia itu rugi, kecuali yang beriman dan yang beramal soleh, juga yang ingat mengingatkan kepada kebenaran dan kesabaran.

Dari Allah kita datang, kepada Allah kita kembali. Umur yang dipinjamkan hendaklah dihargai, digunakan untuk berbakti dan menyembah Allah. Bila mendapat nikmat, malulah dengan-Nya. Bila mendapat ujian, redholah dengan-Nya. Persiapkanlah diri untuk pulang pada-Nya hidup di dunia sebenarnya tipu daya.

Insya Allah, kami ikut menyaksikan tulisan anda. Teruslah berkarya, dengan tulisan dan kajian anda. Mudah-mudahan menjadi amal ibadah dan Allah berikan hikmah ke atas tulisan-tulisan Anda. Tapi jangan merasa bangga dengan amalan anda itu, karena kebangkitan Islam bukan karenanya. Tapi karena kehendak Allah, melalui jalan yang dikendaki-Nya.

aZIEra itu aKu.... said...

selamat hari lahir....moga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki.......

Anonymous said...

Salam...
Hari ni, 2 January 2011 bersamaan dengan 27 Muharram 1432 Hijriah, umur-mu bertambah lagi...

bertambahlah detik dalam tempoh,
umur-ku juga selari dalam tempoh,
umur setiap nyawa berselari dalam tempoh,

umur-mu semakin tua,
umur-ku juga semakin tua,
umur setiap makhluk semakin tua,
umur dunia semakin tua,

hari itu semakin kemari,
hari itu tidak berubah demi waktu,
hari itu tidakkan lari,
hari itu telah tentu,

hari di mana manusia tertunggu,
hari di mana Tuhan Berdiri,
hari di mana manusia terbelenggu,
hari di mana diri untuk sendiri,

hari untuk golongan kanan diusung,
hari untuk golongan kiri dipasung,
hari kemenangan yang agung!
hari kebangkitan Yang Maha Agung!

Salamat Hari Lahir Kembali...dengan nafas yang baru!

bG said...

selamat hari lahir

Related Posts with Thumbnails