Wake Up Project - Ya`juj wa Ma`juj

Fenomena mengenai Tembok (dinding pemisah) ya’juj-Ma’juj mempunyai pelbagai hujah dan pandangan dari pelbagai pihak serta beraneka ragam teori yang di kemukan, walaubagaimana pun ia sangat baik sebagai bahan renungan (befikir), iaitu untuk mengingat kandungan Al Qur’an. Kebenaran Al Qur’an memang tidak dapat diragukan, tetapi setiap manusia berkewajiban untuk memikirkan (pembuktian) kandungan Al Qur’an sebagai zikir (mengingati) kebesaran Allah. Hanya orang yang mahu mengunakan akalnya adalah sangat beruntung. Tetapi kekuatan daya pemiikiran manusia terbatas, selama tujuan menyingkap fenomena alam untuk mengingat keAgungan Allah dan memikirkan tanda-tanda kekuasaanNYa, EnsyaAllah hidayah dan keampunan akan bersama-sama dengan kita.


Tembok Ya’juj & Ma’juj terbuka

Berdasarkan keterangan Surah al-Kahfi:92-98, fakta relevan mengenali Ya’juj & Ma’juj ialah:
  1. Negeri Ya’juj & Ma’juj = Khazaria & Russia (Gog is the Anglo-American-Israeli alliance and Magog is Russia)
  2. Jalan ke utara = ke utara Iran menuju ke Armenia
  3. Di antara dua gunung = Gunung Caucasus
  4. Kaum hampir mereka tidak memahami perkataan = Kaum Armenia
  5. Tembok besi = Daryal Gorge/Iberian Gates/Caucasian Gates
dan anda semua boleh merujuk buku bagi memahami maksud “tembok yang menyekat Ya’juj & Ma’juj”. Tembok tersebut dipanggil sebagai Daryal Gorge / Iberian Gates / Caucasian Gates, iaitu tembok yang dibuat dari besi bercampur tembaga.

Setelah membuka Google Earth dan mencari Daryal Gorge,
saya menemui lokasi seperti :

pandangan jarak jauh……

Setelah mencari ” Darial Gorge ” menggunakan carian Google Earth saya menjumpai koordinat 42°44′41.00″N 44°37′21.00″E, iaitu terletak di sempadan “Sempadan Georgea dan Rusia”. Kebenaran (letak Ya’juj dan Ma’juj) ini Wallahu’alam..


Setelah didekatkan……

Dari pada gambarajah ini, jangan lupa dengan dengan carian Google Earth dengan memasukan lat, long: 42°44′41.00″N 44°37′21.00″E, jika kita dapat ke lokasi tempat itu pastinya ia akan nampak lebih menarik, kelihatan seperti ada bongkahan-bongkahan besi.

Wallahu’alam.

5 comments:

Anonymous said...

salam.
Isi Taurat, Zabur dan Injil semuanya ada dalam Al-Qur'an.

Ahli Kitab Al-Qur'an pun telah diceritakan-Nya dalam Al-Qur'an. Mereka adalah ahli ibadat yg boleh berhukum membatalkan sembahyang seseorang muslim, menghalalkan sesuatu yg diharamkan-Nya, mengharamkan sesuatu yg dihalalkan-Nya. Mereka mengajak ke "syurga" (air) walhal "syurga" takrifan mereka sebenarnya "neraka" (api).

Baca 10 Ayat Awal Al-Kahfi maksudnya Ayat 10-20 Surah 18. Anggaplah diri anda sebagai salah seorang penghuni TAUHID yg dituduh sekumpulan pemuda sesat, sebenarnya siapakah golongan yg sesat?

Dajjal itu "KFR", Al-Qur'an merujuk "KFR" kepada KAFIR Ayat, engkari TUHAN. MUSYRIK ialah SYIRIK, merujuk kepada Kristian dan penyembah sembahan lain.

Ayat Al-Qur'an untuk MUKMIN yang membacanya, bukan untuk penganut agama lain yg tidak membacanya. Penganut agama lain masuk neraka jahannam tanpa hisab, maka peringatan Al-Qur'an bukan utk mereka...untuk MUKMIN yg KFR kepada TUHAN dalam sangkaan beriman.

Ingat HAQ...ingat HAQ...ingat HAQ.

seigneur de la guerre said...

Wa`alaikummusalam warahmatullah
syukran kerana komentar-komentar yang awak kirimkan banyak membuatkan saya berfikir secara luas dan lebih mendalam..semoga usaha kita menemui kebangkitan akhir zaman ini tidak sia-sia (=

Anonymous said...

Salam.
"Muhammad itu sekali-kali bukanlah bapak dari seorang laki-laki di antara kamu, tetapi dia adalah "Rasul (pesuruh) ALLAH" dan "KhatammaNabiyyin". Dan adalah ALLAH Maha Mengetahui segala sesuatu." (QS. Al-Ahzab: Ayat 40). Pengajaran Ayat: Tiada sebarang Ayat Al-Qur'an yang menyebut "KhatammaRasulin".

"Wamaa arsalNa minr RasuliNN illa bilisaani qaumihi liyubayinn lahum. FayudzilluLLAHu minsyaiin wayAHDI manyashaa'u waHUwa Al-'Azizul-Hakeem." (QS. Ibrahim: Ayat 4)
(Dan tidak Kami utus "Rasul (Pesuruh)" Kami "melainkan" dalam "lisan kaumnya" untuk "memperjelaskan (Al-Kitab)" kepada mereka. Maka ALLAHu "menyesatkan" siapa-siapa yang dikehendaki dan diTUNJUKI siapa-siapa yang dikehendaki dan DIA Maha Perkasa di atas "segala pemberi hukum"). Pengajaran Ayat: Belum ada Rasul Jawi. Ramai orang Islam sesat dalam sangkaan beriman akibat fatwa hukum ijmak dan qiyas tidak selari dengan pemahaman Haq Al-Qur'an dan As-Sunnah.

Tidak dapat saya bayangkan apabila Imam Muhammad "Al-Mahdi" (Yang diTUNJUKI) memunculkan diri di tengah-tengah Bani Jawi (rumpun lisan Melayu) lalu berkata dialah "Imam dan Rasul Penutup untuk Umat Terakhir". Sudah tentu dia akan dianggap "gila dan sesat" apabila memfatwakan, "Imam-imam 4 Mazhab Fiqh, Syiah, Wahabism dan pegangan ASWJ sesat dari jalan Al-Qur'an dan As-Sunnah".

Eloklah kita menjadi As-Sahabat Al-Kahfi sambil cuba fahami Al-Qur'an dan As-Sunnah sebelum kita pula yg menuduh "Al-Mahdi" sesat.

Anonymous said...

Salam.

Mengenai Ya'juj dan Ma'juj.
TUHAN sedang menunjukkan kebodohan orang Melayu yang difirman sebagai 'tak tahu bahasa' semasa meminta ZolQarnayn membina tembok. Oleh sebab 'tak tahu bahasa Al-Qur'an' juga orang Melayu buang anak zina depan pintu masjid dan dalam tong sampah.

1) Negara India dan Negara China dipisah oleh "tembok" HiMalaya (Tinggi Melayu) menganjur hingga ke Banjaran Titiwangsa memisahkan Maghrib dan Masyrik.

2) Sebutan Ya'juj dan Ma'juj ni beza lisannya cuma "Ya" dan "Ma" tetapi kedua-duanya difirman sebagai kaum yang banyak membawa kerosakan.

Siapakah yang selalu sangat melatah menyebut "aaMa!!" dan "aaYa!!"

Kulit siapakah yang pertengahan antara Hitam dan Putih?

Bukankah "aaMa!!" yang paling banyak membunuh dan merompak di Tanah Melayu?

Bukankah "aaYa!!" yang paling banyak mengedar syabu dan mengajar rasuah di Tanah Melayu?

Bukankah "aaMa!!" dan "aaYa!" yang memecahkan tembok Darul Islam di Tanah Melayu?

Fikir-fikirkanlah wahai Bani Jawi. Kiamat (Yaumu Saa'ti) berlaku sepantas sedetik nadi. Sedar-sedar sudah berbaris menanti Hisab.

Raden said...

takot...

Related Posts with Thumbnails