Kajian Teknologi Umat Terdahulu bhg. 2

Tahukah anda bahawa 700,000 tahun dahulu, manusia melayari lautan dengan binaan kapal yang bagus?

Atau pernahkah anda mendengar manusia yang digelar sebagai ‘orang gua primitif’ memiliki kemahiran artistik dan pemahaman sebagaimana yang dipunyai oleh artis moden?
Adakah anda tahu bahawa Neanderthal yang hidup sejak 80,000 tahun dulu dan digambarkan oleh para evolusionis sebagai ‘manusia beruk’, juga mampu membuat alatan muzik, memperoleh keselesaan dari pakaian dan aksesori, dan berjalan di atas pasir panas beralaskan sandal?

Dalam segala kemungkinan anda mungkin tidak pernah mendengar fakta-fakta berkenaan. Sebaliknya, anda telah diberi tafsiran salah bahawa manusia tersebut adalah separuh manusia dan separuh beruk, tidak mempu berdiri lurus, kurang kemahiran untuk berkomunikasi dan hanya mengeluarkan bunyi dengusan yang pelik. Ini kerana dalam masa lebih daripada 150 tahun, kebanyakan orang seperti anda telah dihujani oleh keseluruhan penipuan ini.

Tujuannya adalah untuk meneruskan perjuangan falsafah materialis yang menafikan kewujudan Allah SWT. Menurut perspektif yang menyeleweng ini, alam semesta dan kebendaan adalah abadi. Dengan erti kata lain, ia tiada permulaan, dan juga tiada Pencipta. Asas yang kononnya saintifik untuk kepercayaan karut ini adalah teori evolusi.

Oleh kerana mereka mendakwa bahawa alam semesta tiada Pencipta, para evolusionis harus memberi penjelasan tentang bagaimana kehidupan dan sejumlah spesis lain wujud di bumi ini. Untuk tujuan itu, mereka menggunakan teori evolusi. Berdasarkan teori ini, semua kejadian dan kehidupan di alam semesta berlaku secara kebetulan. Sebahagian benda tidak bernyawa di zaman purbakala bercantum secara tidak sengaja lalu membentuk sel hidup pertama. Kemudian organisma terwujud hasil daripada ketidaksengajaan selama jutaan tahun ini. Dan akhirnya manusia wujud sebagai peringkat terakhir rantaian evolusi.

Sejarah awal manusia – yang dianggap hasil daripada perubahan secara kebetulan selama jutaan tahun, dan setiap satunya lebih mustahil daripada perubahan terakhir, telah diselewengkan untuk menyokong senario songsang ini. Evolusionis, yang sememangnya ketiadaan bukti-bukti kukuh, mendakwa bahawa asal sejarah manusia adalah seperti berikut: Bermula seperti bentuk kehidupan lain, berlangsung daripada organisma purba hingga kepada manusia yang dipercayai perkembangan paling maju berbanding yang lain. Oleh itu, sejarah manusia kononnya berkembang daripada komuniti primitif kepada masyarakat bandar yang moden. Hakikatnya, anggapan ini sama sekali tidak mempunyai sebarang bukti. Ia juga menggambarkan sejarah manusia seperti yang didakwa oleh falsafah materialis dan teori evolusi.

Para saintis evolusionis — dalam usaha mereka untuk menyokong proses evolusi yang dianggap bermula daripada sel tunggal kepada organisma berbilang sel, kemudian daripada beruk kepada manusia – bukan saja telah ‘menulis’ semula asal-usul manusia, bahkan juga ‘mencipta’ era khayalan seperti ‘Zaman Orang Batu’ dan ‘Zaman Batu’ untuk menjelaskan cara hidup ‘Orang Primitif’. Evolusionis, yang percaya pada kepalsuan bahawa manusia dan beruk berasal daripada moyang yang sama, telah memulakan usaha dalam kajian baru demi membuktikan dakwaannya. Untuk itu, mereka meneliti setiap batu, atau mata panah, atau mangkuk yang ditemui semasa penggalian arkeologi. Walau bagaimanapun, gambaran ‘manusia beruk’ duduk di dalam gua yang gelap sambil berpakaian berbulu serta tidak mampu bercakap dengan baik, semuanya adalah rekaan semata-mata. Orang primitif tidak pernah wujud, begitu juga dengan Zaman Batu.

Semuanya adalah pembohongan evolusionis dengan sebahagian bantuan media.Dakwaan para evolusionis telah diruntuhkan sepenuhnya oleh perkembangan terbaru dalam bidang sains – terutamanya dalam ilmu biologi, paleontologi, mikrobiologi, dan genetik. Pendapat bahawa masing-masing spesis berubah menjadi ‘versi terbaru’, telah dibuktikan salah.

Manusia juga tidak berkembang daripada makhluk beruk. Manusia sememangnya adalah manusia sejak kewujudan mereka lagi, dan mempunyai peradaban canggih sehingga ke hari ini. Maka, ‘evolusi sejarah’ juga tidak pernah terjadi.

EnsyaAllah artikel yang panjang ini akan mendedahkan bukti-bukti saintifik bahawa ‘evolusi sejarah manusia’ hanyalah pembohongan semata-mata, dan kami akan menunjukkan bagaimana hakikat penciptaan telah disokong oleh penemuan saintifik terkini. Manusia wujud di dunia ini bukan melalui evolusi, tetapi dengan penciptaan sempurna Allah yang Maha Kuasa dan Maha Mengetahui.

EnsyaAllah bersambung ke artikel yang seterusnya dan teruskan pembacaan anda untuk mengetahui sendiri bukti-bukti saintifik dan sejarahnya.

5 comments:

e1xtrim said...

Bro, aku pnh dgr 1 ceramah. Pada waktu zaman nabi apa entah, bani israel ni sgt degil sehinggakan mereka disumpah menjadi monyet.

Mungkin sebab itu la mereka mewujudkan teori evolusi ini demi utk mengagungkan nenek moyang mereka yg telah menjadi beruk tu.

Wallahua'lam.

seigneur de la guerre said...

Disumpah jadi beruk

Pada hari Sabtu Allah SWT keluarkan ikan-ikan yang besar muncul di permukaan laut. Lalu kaum Bani Israil mencari helah dengan cara memasng perangkap ikan pada hari Jumaat, hari Sabtu mereka melihat ikan mereka masuk dalam perangkap dan hari Ahad mereka memungut hasil tangkapan mereka.

Oleh kerana asyik melihat ikan-ikan mereka masuk dalam perangkap pada setiap hari Sabtu, maka terlalailah mereka untuk beribadat kepada Allah SWT. Lalu Allah SWT sumpah mereka menjadi kera. Inilah yang disebut didalam Al-Quran,

“ Sesungguhnya telah Kami ketahui di antara orang-orang yang melanggar peraturan pada hari Sabtu. Berkata Kami : Jadi keralah kamu yang sehina-hinanya. Maka Kami jadikan yang demikian itu sebagai pengajaran bagi orang-orang yang ada pada masa itu dan bagi orang-orang yang kemudiannya dan menjadi pengajaran kepada orang-orang yang bertaqwa”. |Qs.Al-Baqarah: 65-66|

tehkopi said...

sesungguhnya saya tidak pernah mpercaya akan kewujudan manusia daripada beruk.. alhamdulillah, akhirnya kita dapat juga membongkar keburukan dan kedurjanaan para yahudi ini, untuk mengkaburi mata orang islam..saya rasa tidak perlulah buku sejarah di sekolah ditulis mengenai penjajah2 itu, tuli dan berceritalah mengenai pejuang2 ALLAH..agar ada kesedaran dan keinsafan didalam diri pelajar, bukannya memikirkan mengenai penjajah durjana yang melakukan dengn terperinci niat terkutuk mereka..saya seorang gur, kalau lebih ramai guru yang berfikiran seprti saya, insya ALLAH, ALLAH akn menyebelahi kita..amin

your guardian angel said...

assalam..ble copy x blog saudara ni pasal kajian teknologi umat terdahulu ni?

seigneur de la guerre said...

Silakan ensyaAllah (=

Related Posts with Thumbnails